torsdag 4 juni 2009

Feministiskt Initiativ:s kassa strategi

På vägen hem från jobbet satt jag å lyssnade på P1 det handlade faktiskt om gudrun och parlametvalet.
Intervjun började ganska låvande jag blev ganska förvånad hon tog upp dom viktigaste frågorna för henne, det handlade om våld mot kvinnor i EU och men även i hela världen det hon sa var riktigt bra.
Det finns väl å andra sidan inga normalt funtade svenskar som tycker att det är bra med våld mot kvinnor men hon formulerade sig bra, jag började faktiskt fundera på om Fi blivit lite normala men ju längre intervjun led ju mer satt jag å skrattade för mig själv...
Ja menar hur kan man säga att männen är roten till allt det onda men endå säga att man inte är manshatare?
Det är ungefär som att hitler skulle säga att han hatar judar men han är inte rasist, aja det kanske var ett lite grovt exempel men ni fattar kanske poängen.

Som ett exempel på hur konstigt dom resonerar var när hon pratar om att det bara är män som är rika och köper dyra bilar samt att rika män flyger mycket och på det viset bär skulden till klimatet...

Vilka väljare får man när man yttrar sig såhär, bittra, sura, arga, kvinnor, jag begriper inte varför hon säger såhär rätt om hon kanske menar det(vilket låter jävligt konstigt) så borde man inte säga det om man vill ha en många väljare.

  • Visst män är kanske rikare än kvinnor men jag tror nog att en ny dyr bil släpper ut mindre avgaser än vad en fattig människas gamla rostiga ford släpper ut.(själv är jag fattig men lik förbannat så måste man ju säga sanningen*S*)
  • Jag har ingen aning men jag misstänker att rika kvinnor flyger lika mycket som rika män, men att sen män reser mer i tjänsten kanske är möjligt, men då är ju problemet att företagen skulle ha som strategi att åka tåg i stället, eller att anställa fler kvinnor på högre positioner för att dom hellre tar tåget ;) .

När Gudrun började med politik så kanske det var tuffare för kvinnor men jag tror att den yngre generationen ser det på ett annat vis än att bara se vilket kön personen har. Nu är det kompetensen som räknas rätt person på rätt plats, man eller kvinna har mindre betydelse.

Hade bara Fi varit mindre radikala och skippat sånahär uttalanden så kanske till och med en å annan man hade röstat på dom. När fi pratar om våld mot kvinnor och dom problemen så är det oftast bra ialf det jag har hört dom men när man anklagar männen för i princip allt så ballar det så klart ur dom blir med all rätt ifrågasatta och i endel fall idiotförklarade.

Jobba för kvinnor i muslimska läder där det verkligen är riktigt illa på sina håll så kanske man gör lite mer nytta, och ge fan i att uttrycka sitt hat mot alla levande män så ska ni se att ni får en plats bland alla superviktiga EU politiker.

Länken på intervjun på P1 http://www.sr.se/sida/default.aspx?programid=1637

Aftonblaskan har även klottrat endel, har dock inte läst det så noga.http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5310325.ab

3 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet!=)

    SvaraRadera
  2. Tycke de har bra grundvärderingar i mycket av det som ärviktigastav allt..diskusioner oh fred i stället för krig, mänskliga rättigheter
    ja så himla mycket- som vi alla behöver oavsett kön..
    Tycker det är fult av media att inte ta med och synliggöra de partier som finns..
    finns lite mer här:

    http://blogg.aftonbladet.se/24432

    SvaraRadera
  3. Svar Susz: Man har säkert ett bra pogram, men när man utalar sig såhär så spelar det ingen större roll tyvär, man fastnar me skägget i brevlådan typ.

    SvaraRadera