tisdag 9 juni 2009

Just D Mäskning och nordanvind va det.


Kom på att jag lovade ett inlägg om mäskning och nordanvind, jag får lugna alla 100tals som hört av sig nu kommer det...


Efter detta årets intensiva fiske med blandade motgångar ;) så har jag ialf kommit fram till en sak, fiska aldrig i frisk nordanvind det går åt helvete, fisken hugger dåligt samtidigt som lagen om alltings jävlighet passar på att hända just när vinden viner från norr.


Det här är helt sant, troligen även vetenskapligt bevisat av nån fåne som inte haft nåt bättre för sig än att forska om vindens påverkan på fisket och min otur. Att ja skulle vara kass fiskare är ju så klart uteslutet, om jag inte får nån fisk så har alla fiskar antingen dött eller blåser det ifrån norr*S*


Mäskning och mete är nåt min fiske polare lurat i mig, mäskning är jag lite skeptisk till, de känns lite som fusk men visst hampa, blodmjöl, hönsfoder, majs, havregryn + en massa anndra gosaker måste man ju så klart ha när man ska meta... Att det kan va så spännande att fiska brax och sutare kunde ja aldrig gissat.


Aja för att redovisa årets fångster så består dom av ca150 gäddor, topp vikt på klena 6kg abborre ca50st toppvikt på lite bättre 1,2kg ja har även lyckats få en gigantisk gös på ca 170gram...


Just det eftersom jag är en riktig jägare så krävs det ju en apporterande gäddhund...


1 kommentar:

  1. Du glömde redovisa den största fångsten!.....35 kg schäfer är det nog inte många som slår på pimpelfiske lixom... :P

    Jag måste ju oxå tillägga för alla djurvänner att den apporterande gäddhunden inte kom till skada... *S*

    SvaraRadera